'Ontwerp een nieuw modern bedrijfslogo dat past bij de corporate identity van de nieuwe eigenaar zonder dat bestaande klanten het merk niet meer herkennen'
Om te beginnen hebben we het bestaande ontwerp geanalyseerd. Welke keuzes zijn er ‘destijds’ gemaakt bij het ontwerp. Wat maakt het logo herkenbaar voor de bestaande klanten? In hoeverre bevat het grafische ontwerp het organisatie DNA? Kortom, wat moeten we behouden voor de herkenbaarheid en wat mogen we veranderen? Vervolgens hebben we een doelgroep analyse uitgevoerd. De doelgroep is een specifiek retail segment (DIY). In de ‘wereld’ van de doelgroep moest het nieuwe design passen in wat men gewend is en toch een uniek ‘eigen gezicht’ krijgen.
Shortlist met ontwerpen
Onze grafische vormgevers zijn na de strategische analyse aan de slag gegaan en hebben een heleboel schetsen gemaakt. Daarna zijn we met een aantal richtingen verdergegaan en hebben we met name gezocht naar ‘aansluiting’ op de visuele identiteit van de nieuwe eigenaar. Dat was het moment om de opdrachtgever uit te nodigen en mee te laten kijken. Samen met de klant hebben we een shortlist met ontwerpen bepaald.
wat kunnen we voor jou doen?
Neem contact op om erachter te komen wat we voor jou kunnen doen
'Het ontwerp is fris en modern en toch voelt het direct vertrouwd, precies wat we wilden'
— Klant