Een eigen gezicht voor MKV

Magnesium Kuurstad Veendam

opdrachtgever:

Magnesium Kuurstad Veendam

categorie:

identity, strategy, content

tags:

positionering, merkbeleving, corporate Identity, grafische vormgeving

'We gaan Veendam op de kaart zetten als dé kuurstad van Nederland'

— MKV

In Veendam wordt het meest zuivere magnesium ter wereld gewonnen. Magnesium voor verschillende doeleinde gebruikt. Dankzij wetenschappelijk onderzoek is aangetoond dat magnesiumchloride bijdraagt aan spierherstel en zorgt voor ontspanning van het lichaam. Daarom bieden veel spa- en wellnesscentra behandelingen aan met magnesium. Van floaten (drijven) in een magnesium-bad tot massages met magnesium-gel. Het zuiverste magnesium uit Veendam gaat de hele wereld over. Om de inwoners van Veendam te laten profiteren van de unieke bron en om Veendam vooral nationaal te promoten als magnesium-stad is Magnesium Kuurstad Veendam opgericht. 

Grafische vormgeving

Voor de stichting MKV is een logo en een huisstijl ontworpen. Bij het ontwerp is gekeken naar de bestaande stad-communicatie van Veendam, de gunstige invloed van magnesium op de gezondheid van mensen en de unieke bron die meer bekendheid verdient. Er is een kleurenpalet bepaald en er zijn diverse logo-studies en concepten uitgewerkt. Uiteindelijk is gekozen voor een eenvoudige en herkenbaar logo waarin de drie letters ‘MKV’ direct herkenbaar zijn. Met het oog op de plannen van de stichting MKV is een huisstijlhandboek gemaakt en zijn alvast een aantal communicatiemiddelen ontworpen die op termijn nodig zijn. 

Online Marketing 

Tegelijk met het grafische traject is ook de ontwikkeling van een website gestart. Op de nieuwe website van MKV worden de ambities en plannen gevisualiseerd. Bij het ontwerp en de bouw van de website is rekening gehouden met het dynamische karakter van het initiatief. 

Outdoor marketing

MKV moet zichtbaar en tastbaar worden voor iedereen in de stad. Daarom is er een mobiele presentatie ontwikkeld bestaande uit een opblaasbare tent in de huisstijlkleuren. Deze tent reist door Veendam en zal bijvoorbeeld op de jaarlijkse vakantiemarkten en tijdens andere evenementen en festiviteiten het MKV herkenbaar maken. De initiatiefnemers streven naar zoveel mogelijk betrokkenheid van de inwoners van Veendam en gaan op zoek naar lokale ondernemers en stakeholders die het initiatief omarmen en eraan mee willen doen. Zo moet MKV van, en voor iedereen in Veendam worden.     

wat kunnen we voor jou doen?

Neem contact op om erachter te komen wat we voor jou kunnen doen

'Het MKV heeft nu echt een eigen gezicht. Deze frisse uitstraling kan worden doorgevoerd in alle benodigde uitingen '

— MKV